Το στρες είναι μέσα στη ζωή μας σε καθημερινή, ίσως και σε μόνιμη βάση. Και δυστυχώς, αυτό δεν μπορείς να το αποφύγεις, εκτός αν είσαι τύπος ζεν ή είσαι γκουρού της γιόγκα.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν χιλιάδες τρόποι για να απαλλαγείς από αυτό. Ωστόσο, μερικές φορές είναι απαραίτητο να αφήσεις το στρες να κάνει τον κύκλο του.

Ας πούμε ότι είναι κάτι σαν ιός, που πρέπει να κάνει τον κύκλο του για να «σβήσει». Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το στρες. Κι αυτό γίνεται, γιατί το στρες πολλές φορές γίνεται ένα με σένα. Υπάρχει μια ολόκληρη διάδραση, ψυχική και σωματική, που λαμβάνει χώρα μέσα σου όταν αγχώνεσαι.

Πιο συγκεκριμένα, όταν στρεσάρεσαι, το σώμα σου αντιδράει. Αυτόματα, παράγει κορτιζόλη κι αδρεναλίνη και ενεργοποιείται το συμπαθητικό νευρικό σύστημα. Και κάπως έτσι σε βοηθάει να ανταπεξέλθεις στη στιγμή αυτή τη δύσκολη.

Ακόμα όμως κι όταν καταλαγιάσει το άγχος, το σώμα σου έχει ήδη στρεσαριστεί. Και αν είσαι και άνθρωπος που στρεσάρεται έντονα, τότε πολύ πιθανό είναι να παρουσιάσεις συμπτώματα εξαιτίας αυτού. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιθανό να έχεις ανεβασμένους παλμούς, αίσθημα κόπωσης, ανησυχίας και άγχους.

Αυτό όμως, είναι μια φυσιολογική διαδικασία. Είναι η αντίδραση του σώματός σου και αυτός είναι ο κύκλος του στρες. Όταν όμως, στη  καθημερινότητά σου εσύ παρακάμπτεις αυτό το κομμάτι, δεν αφήνεις δηλαδή το στρες να εκτονωθεί με φυσικό τρόπο, τότε διακόπτεις τον κύκλο.

Το αποτέλεσμα είναι ότι αφού δεν εκτονώνεται, δεν ολοκληρώνεται, το στρες μένει, υποβόσκει και ο οργανισμός σου δεν μπορεί να κάνει επανεκκίνηση. Και τότε εσύ προσπαθείς να το διαχειριστείς με εφεδρικούς τρόπους, που πάλι όμως, το συγκαλύπτουν.

Ουσιαστικά, μένεις με ένα μόνιμο στρες, που ανατροφοδοτείται και σε πνίγει, ακόμα πιο συχνά και ακόμα πιο έντονα.

Ο τρόπος

Υπάρχει όμως, τρόπος, ή καλύτερα τρόποι για να αφήσεις το στρες να κάνει τον κύκλο του.

#1 Αναπνοή
Με τις σωστές αναπνοές, στέλνεις μήνυμα στον…