Το σταφύλι είναι ένα φρούτο συνδεδεμένο με το ελληνικό καλοκαίρι, που μπορούμε να το απολαύσουμε μόνο του, με τυρί, κρασί, ακόμη και με ψωμί. Έχει τεράστια θρεπτική και διατροφική αξία, είναι ιδανικό για δίαιτα και αποτοξίνωση του οργανισμού και σύμφωνα με τους επιστήμονες, προλαμβάνει πολλές ασθένειες.

Έχει αντικαρκινικές και αντιγηραντικές ιδιότητες και είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α και C, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Συγχρόνως είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία όπως ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, και σίδηρο.

Τα οφέλη του σταφυλιού στην υγεία μας

Καρδιά και κυκλοφορικό

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το σταφύλι προστατεύουν την καρδιά και τα αγγεία από διάφορες παθήσεις.  Στην προστασία αυτή συμβάλλουν και τα λιπαρά οξέα που περιέχονται στο σταφύλι, που κρατάνε τη χοληστερίνη σε χαμηλά επίπεδα

Φλεγμονές και λοιμώξεις

Λειτουργεί ως αντιφλεγμονώδες στις λοιμώξεις καθώς περιέχει φλαβονοειδή που βοηθούν στην θεραπεία των φλεγμονών. Η κατανάλωση περίπου ενός έως δύο φλιτζανιών σταφυλιών την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των ιστών περιορίζοντας τις χημικές αντιδράσεις που προκαλούν φλεγμονή στο σώμα.

Πεπτικό σύστημα

Τα φλαβονοειδή δρουν και κατά του έλκους, βοηθώντας στην επούλωση των πληγών. Επίσης, οι φυτικές ίνες που περιέχει το σταφύλι, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, μειώνοντας την δυσπεψία και την δυσκοιλιότητα.

Πνευματική διαύγεια

Τα φλαβονοειδή του σταφυλιού βοηθούν και τον εγκέφαλο, παρέχοντάς του, καλύτερη λειτουργία και διαύγεια.

Πόνοι στα γόνατα

Έχει ευεργετική δράση στην οστεοαρθρίτιδα. Ασθενείς, οι οποίοι κατανάλωναν καθημερινά σταφύλια, ανέφεραν ότι είχαν σημαντική μείωση του πόνου στα γόνατα.

Ενυδάτωση

Τα σταφύλια περιέχουν 82% νερό. Επομένως βοηθούν στην ενυδάτωση και την αναγέννηση των κυττάρων.

Δέρμα και μαλλιά

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το σταφύλι έχουν αντιγηραντική δράση στο δέρμα και τα μαλλιά.  Βοηθούν το…