H Google αλλάξε το λογότυπό της το 2015.

Δεν ήταν η πρώτη αλλαγή, καθώς ο γίγαντας της αναζήτησης έχει ανασχεδιάσει το logo του έξι φορές από την ίδρυσή του, το 1998.

Η ίδια η εταιρεία μιλά για τον μεγαλύτερο ανασχεδιασμό του σήματός της από το 1999, όμως για τους περισσότερους, οι αλλαγές είναι τουλάχιστον διακριτικές. Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που εκφράζουν σκληρή κριτική.

«Είναι απλά μία καταστροφή. Φαίνεται παιδαριώδες, δεν φαίνεται εκλεπτυσμένο, μοιάζει με πλαστελίνη», λέει στο CNN η Ina Saltz, μια ειδική τυπογραφίας.

Το κρυφό μήνυμα στο λογότυπο της Google και σε άλλα 5 σήματα – Λίγοι τα γνωρίζουν-1

Στην πράξη, η Google έκανε απλά τα γράμματα στο λογότυπό της πιο χοντρά, ώστε να είναι πιο ευανάγνωστα όταν το σήμα εμφανίζεται σε μικρές οθόνες, όπως για παράδειγμα σε κινητά τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια.

Αυτό που δεν άλλαξε είναι το κρυφό μήνυμα που έχει «φυτευτεί» στο λογότυπο της Google εδώ και χρόνια. Ποιο είναι αυτό; 

Το λογότυπο της Google αποτελείται από τέσσερα διαφορετικά χρώματα – Μπλε, πράσινο, κίτρινο και κόκκινο. Όμως ένα από αυτά τα χρώματα δεν είναι σαν τα άλλα.

Ενώ το μπλε, το κίτρινο και το κόκκινο είναι βασικά χρώματα, το πράσινο είναι δευτερογενές. Όπως έχει εξηγήσει η Ruth Kedar, που σχεδίασε το λογότυπο, η επιλογή αυτή έγινε σκόπιμα και έχει ένα κρυμμένο νόημα.

«Καταλήξαμε στα βασικά χρώματα, αλλά αντί να ακολουθούμε το ίδιο μοτίβο με τη σειρά, βάλαμε ένα δευτερογενές χρώμα στο L, για να μεταφέρουμε την ιδέα ότι η Google δεν ακολουθεί τους κανόνες».

Μάλιστα, η Google δεν είναι η μοναδική εταιρεία που έκρυψε μέσα στο λογότυπό της ένα μήνυμα για τους καταναλωτές.

Airbnb

Όταν το 2014 η Airbnb ανασχεδίασε το logo της, πολλοί αντέδρασαν, γράφοντας στα social media ότι κρύβει σεξουαλικά υπονοούμενα.

Όμως η ίδια η εταιρεία έχει κρύψει στο σήμα τέσσερα σύμβολα: Ένα κεφάλι (που συμβολίζει τους ανθρώπους), ένα σήμα τοποθεσίας (που συμβολίζει τα καταλύματα), μία καρδιά (που συμβολίζει την αγάπη) και το γράμμα A, από το Airbnb.

Amazon

Με…